Cum influențează muzica de la un eveniment comportamentul oamenilor prezenți?

Post Image

Consumăm în mod constant muzică, indiferent dacă suntem conștienți de ea sau nu. Muzica subconștientă poate fi la supermarket, magazine, lifturi, filme, în timpul anunțurilor sau programelor TV etc., aceasta are menirea de a crea o anumită atmosferă în mintea consumatorului. De asemenea, la un eveniment sau la o conferință, ea are aceeași menire, de a seta, într-un anumit fel, atomsfera, fie că este vorba despre o trupă sau doar de muzică de fundal. Toate aceste ascultări subconștiente sau inactive au un impact asupra felului în care ne comportăm.

În cea mai mare parte, ne gândim la muzică ca la o distracție pură, ceea ce este foarte adevărat, dar ea are și scopul de a influența comportamentul nostru. Este o strategie deosebit de prolifică în industria bunurilor de larg consum, dar, aceste principii, pot fi ușor aplicate și industriei de evenimente.

Utilizarea tipului potrivit de muzică poate fi foarte profitabil și, ca atare, au fost realizate multe cercetări privind exact modul în care diferite tipuri de muzică afectează comportamentul oamenilor.
În mod surprinzător, muzica cu ritm rapid îi face pe oameni să se miște mai alert, la fel și muzica dată la volum mare. Evident, muzica înceată îi face pe oameni să se miște mai lent.

⊕ Muzica este un factor important în crearea unei dispoziții specifice.

Deci, dacă participați la un concurs sau la un eveniment sportiv, veți dori să ascultați melodii care vă dau energie și, de asemenea, să dați volumul mai tare. Cu toate acestea, dacă participați la o expoziție și doriți ca oamenii să rămână calmi/relaxați/atenți, probabil veți dori să optați pentru melodii mai lente și mai soft pentru a menține ritmul constant și pentru a încuraja mai mult conversațiile dintre participanți. Muzica clasică ar putea fi considerată ca fiind sofisticată și opulentă, în timp ce jazz-ul ar putea fi considerat ca fiind artistic și rafinat.

Dacă vă place să ascultați muzică, știți cu siguranță, modul în care vă poate afecta starea de spirit. Muzica este ceva de care mass-media și comercianții profită din plin. Pe lângă reacțiile noastre emoționale, comercianții profită și de nivelul de atașament pe care noi îl creăm față de anumite genuri muzicale.

Deși toate acestea idei și descoperiri sunt foarte interesante, este dificil să se știe exact cum și cât de mult sunt influențați participanții de la eveniment de un anumit tip sau volum de muzică. Cu toate acestea, aceste studii subliniază faptul că este o zonă a planificării pe care nu trebuie să o ignorați. Trebuie luate multe lucruri în calcul: tipul de eveniment, target audience, locația, sonorizarea, câte persoane participă etc.

Unele cercetări sugerează că, în general, suntem mai sensibili la indiciile subtile, cum ar fi muzica, mai ales atunci când suntem stresați sau obosiți. Într-o atmosferă aglomerată, cum ar fi o conferință sau un eveniment, muzica adecvată poate fi un real avantaj. De exemplu, dacă v-ați dorit ca oamenii să asocieze evenimentul cu brand-ul, trebuie să alegeți o muzică adecvată brand-ului. Dacă este vorba despre un brand sportiv sau dinamic, trebuie să puneți muzică alertă și plină de energie. În mod similar, dacă găzduiți un eveniment de întâlniri, atunci ar trebui să alegeți melodii de dragoste, precum baladele clasice. Acestea ajută oamenii să se simtă într-o atmosferă caldă.

În cele din urmă, indiferent de ceea ce faceți, trebuie să vă gândiți la viziunea demografică pe care o vizați. Asigurați-vă că muzica pe care o alegeți este congruentă atât cu grupul dvs. vizat, cât și cu marca dvs. Apoi, principiile enunțate în acest articol ar trebui, sperăm, să adauge un nou element interesant în procesul dvs. de planificare.