Semnificația inelului de logodnă

Post Image

Dacă ați fost deja cerute în căsătorie, sau aspirați la prețiosul moment, probabil că v-ați întrebat ce simbolizează inelul de logodnă pe care iubitul vi-l așează pe deget și de ce face el parte dintr-un moment atât de intim și important. Ceea ce știu toate femeile este faptul că un inel pe mâna stângă este semnul universal al legământului față de o persoană, adică cea mai populară modalitate de a anunța că avem un angajament care se va concretiza într-o căsătorie.

Inelul de logodnă are o poveste interesantă și veche

Începuturi vechi

Istoria semnării unei legături matrimoniale a început cu egiptenii, care au decis ca forma rotundă a inelului a simbolizat un ciclu etern. Ei purtau un inel pe cel de-al patrulea deget al mâinii stângi, deoarece credeau că degetul cuprindea o venă care ducea direct la inimă (numită „vena amoris”). Romanii au adoptat această tradiție, dar au modificat-o prin două inele. Astfel, mirele roman purta un inel de aur în public și unul de fier acasă, în timp ce îndeplinea sarcinile casnice.

Influența celebrităților

Celebritățile au stabilit tendințe de la începutul timpului. Cu mult înainte de social media, primul inel de logodnă, despre care exista atestări istorice, a fost acordat de arhiducele Maximilian al Austriei Mariei din Burgundia, sub forma unui un diamant masiv. Mulți istorici spun că inelul i-a cucerit inima, făcând-o să uite de un alt iubit căruia îi oferise sentimentele sale. Poți să dai vina pe ea? Bărbați cu bani au urmat exemplul, cumpărând diamante pentru logodnicele lor ca semn al poziției lor sociale înalte.

Creșterea ofertei

La sfârșitul anilor 1800, diamantele au fost descoperite în Africa de Sud. Era victoriană a cunoscut mai mult de un milion de carate minate în fiecare an. Ca atare, și tendința inelului de logodnă a crescut, mai ales că, în timp, acesta a devenit un statetement al eleganței și rafinamentului doamnelor, care lăsau să se înțeleagă cu o singură privire că desfășoară un legământ pe cale să se concretizeze.

Marketing strălucitor

După primul război mondial, achizițiile de diamante au scăzut. Pe măsură ce Marea Depresiune a lovit, oamenii abia au avut suficienți bani pentru alimente și necesități de bază, lăsând luxul la coada priorităților. Asta a făcut ca inelele de logodnă să înceapă să nu mai aibă stil, să fie tot mai slab subliniate estetic și să își piardă calitatea, ca urmare a cererii tot mai scăzute. Familia De Beer a început o campanie de marketing la fel de strălucitoare ca diamantele pe care voiau să le vândă, folosind sloganul „un diamant este pentru totdeauna”, prin care aproape a convins cuplurile că un diamant este singura piatră acceptabilă pentru un angajament.

Inelul de logodnă este un simbol al angajamentului fără de care promisiunea căsătoriei nu pare să aibă prea mare valoare. Acesta a făcut înconjurul celor mai tulbure vremuri ale secolului trecut, fiind astăzi prezentat în cele mai prețioase și elegante forme cu putință. Este un semn adânc înrădăcinat al unei legături veșnice, un angajament financiar și, cel mai important dintre toate, o dorință ce se va concretiza într-o căsătorie.